Aret Gıcır’ın ‘Günden Güne’ başlıklı sergisi, 7 Mayıs Cumartesi Galata Rum İlkokulu’nda açıldı. Açık Dergi'de, çizer ve ressam Aret Gıcır’la, Patrik Mesrob Mutafyan’ın hastalığına odaklanarak, toplumsal hafızanın zamanla soluşuna işaret eden yapıtları hakkında konuştuk.
Aret Gıcır’ın üçüncü kişisel sergisi “Günden Güne”, 7 Mayıs – 4 Haziran, 2016 tarihleri arasında, Öktem &A ykut ile işbirliği içinde, Galata Rum Okulu‘nda gerçekleşiyor. Aret Gıcır, “Günden Güne” başlıklı sergisinde, İstanbul Ermeni Patriği Mesrob II’nin (Mesrob Mutafyan) yıllardır bilinçsiz bir halde yatağa bağlanmasına neden olan rahatsızlığın tıbbi adı “frontotemporal demans”tan yola çıkarak; hafızayı, tarihi, unutuşu ve yaşamla ölüm arasında asılı kalmış zamanı ele alıyor.
Gıcır seriye bundan neredeyse 7 yıl önce başladığını anlatıyor, dolayısıyla Mutafyan'ın hastalığını araştırması, detaylara ulaşması da bu sürece yayılmış durumda.